Ako zostať fyzicky aktívna popri dieťati

Autor: Tamara Goncarova | 8.12.2016 o 11:09 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  121x

Pri starostlivosti o domácnosť, rodinu, dieťa, online projekty som aktívna dosť. Ale keď príde na fyzický pohyb, ozve sa pohodlnosť, lenivosť a nechuť niečo podniknúť. 

Večer už len kakao, koláčik a lemrenie na sedačke za odmenu. Ja sa teda sladkým, lenivosťou a povaľačstvom odmeňujem dosť často. Až sa mi začalo oblečenie zmenšovať, čižmy zužovať a „počkám na ďalší bus“. Telo mám stuhnuté, skrehnuté a bolí ma chrbtica, kĺby aj hlava. Pri tom lemrení si pozriem nejaké videa na FB. Väčšinou na nich nádherné a vypracované mamky cvičia s dieťatkom. V piatich krokoch k plochému brušku po pôrode. Za 2 týždne v plavkách. 7 hacks ako si vypracovať stehná. Všade tona informácii a inšpirácii. Tomuto audiovizuálnemu tlaku vzdoruje moja nechuť do čohokoľvek sa pustiť. Tie ženy to robia s takou ľahkosťou. To ja keď som sa snažila zopakovať dvíhanie dieťaťa mŕtvym ťahom, takmer mi zlomilo chrbticu, vykĺbilo rameno a ledva som vstala. Ostávalo mi ich obdivovať a závidieť. Závidieť, že majú pevnú vôľu, že cvičia, že sa zdokonaľujú, že sa ovládajú, že nežerú bludy.

Idem po hrádzi a vidím, ako sa premávajú mamy na kolieskových korčuliach s kočíkmi, alebo tlačia buginu pred sebou pri behu, resp. idú s buginou na bicykli. Všetci sa mi zdajú byť takí aktívni, vyrovnaní, spokojní a šťastní. A ja nie som.

Najvyšší čas niečo s tým začať robiť! Si so mnou?

Dlho mi bol zaťažko beh, skákanie, tanec alebo dynamický šport. Keďže som kojila 3 roky, veľmi ma boleli prsia pri ľubovoľnom otrase. Preto som zvolila cestu ľahšieho odporu a prestala som sa úplne hýbať. Teraz by som išla na jogu, pilates alebo na rýchlochôdzu (resp. nordic walk). Zozbierala som zopár nápadov, ako sa starať o svoje telíčko, ak nemáte čas ísť večer behať alebo cvičiť „osamote“.

No. 1 Kruhová dráha, štadión, antuka, kočík, babyfón, beh alebo rýchlochôdza. Dieťatko je v kočíku v strede ihriska a ty si výborne zabeháš, zovšadiaľ máš výhľad na kočík (kruh) a cez babyfón počuješ čo robí. Ak je väčšie, tak chvíľu výdrži pripútané v kočíku. Môže ohrýzať rožok alebo sa hrať s hračkou. Je to 15 minút rýchlej chôdze alebo behu, ktoré vynikajúco rozprúdia krv. Doplníš strečingom a cítiš sa super. Lebo dôležité je to, že si sa vytiahla z postele, dala si tenisky a chvíľu robila niečo pre seba. Napr. môj syn si nato už tak zvykol, že behá po antuke za mnou a potom predo mnou, a robí prekážky z konárov.

No. 2 Pohybové aktivity pre mamy s deťmi v centrách. Je super, že ste s dieťatkom a ono Vás môže pozorovať pri tanci/pohybe/športe/cvičení. V mnohých baby-friendly kaviarničkách alebo mama-centroch cvičia jogu, pilates, tancujú s bábätkami v šatke. Je super sa na takýto kurz zapísať a pravidelne chodievať. Drží ťa to v pravidelnosti, tešíš sa a ak sa netešíš, nájdeš si kamošky, na ktoré sa budeš tešiť. Dieťatko sa bude tiež tešiť, že ty sa tešíš!

No. 3 Dieťa na odrážadle, kolobežke alebo bicykli a ty bežíš. Garantujem ti, že pred križovatkou dáš taký šprint, že by si svetový rekord Bolta prekonala. A zabudneš aj na zapálený meniskus.

No. 4 DVD cvičenia pre deti od Fihy Tralala a ráno si spravíte strečing s básňami a piesňami.

No. 5 Mamičkovská komunita, ktorá má aktívny postoj k pohybu. Združujú sa na FB, Modrom koňovi alebo v materských centrách. V princípe ide o to, že sa stretnete niekde na ihrisku/parku/záhrade a solidárne si dozriete na deti. Dve mamy cvičia, behajú a dve sa starajú o všetky deti na ihrisku. Po 20 minútach príde prestriedanie. Úžasne si oddýchneš, lebo aj 20 minút bez dieťaťa, ktoré je v dobrých rukách, je oslobodzujúcich. Pokecáte, pobeháte, natiahnete stuhnutý krk a skrátené šľachy. My ženy sa navzájom potrebujeme.

No. 6 Tanec v obývačke. Hudobný kanál a tancujte! Jednoduché a mimino sa k vám pridá. Bude hopkať a tlieskať rúčkami.

No. 7 Chodiť domov po schodoch. Ale to sa týka maminiek s chodiacimi deťmi/nosiace maminky.

No. 8 Aktívna mamina na ihrisku. Rozhojdávanie hojdačky, behanie, kliky na lavičke, drepy, skákanie na švihadle, lozenie po lanovej veži alebo prerúčkovanie sa na preliezke. Vzpery, visenie, dvíhanie nôh...no takmer neobmedzené možnosti kardio a silového cvičenia. To všetko môžete robiť, keď ste s dieťaťom na ihrisku.

No. 9 Vykonávaj drobné cviky počas zautomatizovaných aktivít. Napríklad počas telefonovania, varenia, pozerania TV si môžeš pobalansovať, posilňovať končatiny alebo urobiť strečing.

No. 10 Pre motiváciu si kúp dobre sediace legíny a tričko, kvalitné tenisky na beh. A najlepšie je aktívne tráviť čas s celou rodinou vonku, napríklad cez víkend. Pohyb je životný štýl. Poďme príkladom pre naše deti tak, že samé prekonáme lenivosť a začneme konať (nielen o tom rozprávať).

Ďakujem mnohým maminám v mojom okolí Katke, Janke, Márii, ktoré sú pre mňa nekončiacim zdrojom inšpirácie a motivácie. Lemrím ešte stále, ale menej. A hlavne som spokojnejšia, vyventilovanejšia a veselšia J

Tak, a teraz keď už poznáš zopár praktických trikov, vstaň a hýb sa. Poďakuj, že máš nohy, ruky a zdravé deti. Že si môžeš urobiť z dnešného dňa výnimočný moment. Máš možnosť voľby. Menej kávy, menej sladkostí a viac úsmevu. Veľa vytrvalosti!

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Váhostav dostal pokutu za schránkové firmy, majiteľom je Široký

Úrad pre verejné obstarávanie udelil stavebnej firme Váhostav pokutu za neprehľadnú vlastnícku štruktúru, Široký je skutočným vlastníkom podniku.

EKONOMIKA

Štát zmení výpočet dôchodkov. Ešteže tak, odkazujú seniori

Od budúceho roka sa mali dôchodky zvyšovať len podľa rastu cien.

SVET

Čo sa stalo s poľskou armádou? Nad skúsenosťami prevláda lojalita

PiS sleduje vlastné politické ciele aj v armáde.


Už ste čítali?